Autor: Suzana Stojićević (suzana@021.rs)

Novi Sad
28.10.2016.
08:21 > 08:21
Biciklistička udruženja protive se obavezi nošenja fluorescentnih prsluka, jer smatraju da oni neće poboljšati bezbednost u saobraćaju, već samo smanjiti broj biciklista.
  • Vuk

    31.10.2016 12:45
    U komentarima ima raznih legitimnih predloga, kritika, zamerki na razne ucesnike u saobracaju, ali uglavnom nemaju mnogo veze sa prslukom.
    Odgovarajuci prsluk bi povecao vidljivost jednog bicikliste u odnosu na drugog koji nema prsluk, ali sa smanjenjem broja biciklista i vidljivost biciklista bi se generalno smanjila. Slicno mozemo reci i za biciklisticku kacigu - kaciga sama po sebi moze da ti sacuva glavu od udaraca, ali mnogo je veca sansa da budes udaren ako drugi ucesnici u saobracaju ne ocekuju da naidju na tebe.
    Moze se raditi na edukaciji znacaja nosenja prsluka ili bilo kakvih reflektujucih materijala, ali bez nametanja. Oni koji danas imaju licni izbor da nose prsluk, treba da budu protiv uvodjenja toga kao obaveze, posto ce se i njihova bezbednost smanjiti.
  • biciklista

    31.10.2016 10:33
    alo intelektualci uključite mozak! ako na kolima ne rade farovi šta radite? menjate sijalice ili farbate auto u drečave boje? isto je i sa biciklistima, svetlima i prslucima
  • Biciklista

    31.10.2016 08:25
    Jel to znaci da cemo i na treningu morati da nosimo prsluke? I za njih ce da nam naplacuju kazne kao i za prelaz preko mosta? Mozda da taj trud ipak uloze u vreme da razmisle kako da regulisu saobracaj na mostu kao i da smisle nacin da zaustave vozace koji uslovno zeleno dozivljavaju kao "ja moram proci i to sto brze" pa su im posle krivi pesaci i biciklisti jer su im se nasli na putu.
  • Недељко

    31.10.2016 07:16
    Делокруг закона
    Овај закон се односи на целу републику Србију а не само на Нови Сад. Да ли знате да постоје насељена места где је лоша улична расвета и где се ноћу бициклисти не виде. Прслук сам носио и пре овог закона због своје безбедности. А ви, фенсерица-бајкери, ако вам то квари стил - идите пешке или седите код куће.
  • Profa

    30.10.2016 22:55
    Dobro je da biciklisti nose prsluk nocu, u uslovima smanjene vidljivosti moze da spasi zivot, obavezno da nose i kacige.
  • maket43

    30.10.2016 19:10
    molba
    Da li bi biciklisti, u prslucima ili bez njih, mogli prestati da voze po pešačkim zonama/trotoarima? Ugrožavaju decu i starije osobe. Pogledajte Dunavsku i Zmaj Jovinu ulicu, Dunavski park i Riblju pijacu!
  • Filip

    30.10.2016 16:23
    Nešto se tu muti
    Ovo je zanimljivo... Umesto da se priča o bitnim stvarima, gluposti se izbacuju u javnost, i ljudi masovno na to obraćaju pažnju, i bune se da ovakva glupost ne prođe. Pitanje je šta ova akcija maskira? Sa čega ona odvlači pažnju?

    Ovo mi jako liči na ono rušenje u Savamaloj u izbornoj noći.

    Jedna opcija je da neko ima varijantu za uvoz prsluka u Srbiju, pa da nametnu da moraju da se prodaju.
  • VV NS

    30.10.2016 14:38
    Kad sam čuo vest o mogućoj obavezi nošenja sigurnosnog prsluka, momentalno sam odlučio da ako to uvedu - prodajem bicikl i ubuduće ne izlazim iz automobila...
  • Wagner

    30.10.2016 13:33
    Bolesno
    Ako svi učesnici u saobraćaju nose prsluke(pešaci,biciklisti,radnici pored puta,policajci,komunalci...itd)kakva je svrha tih prsluka,kad smo svi isti.
  • Zoran Bukvić

    30.10.2016 07:23
    Mitovi
    Pročitao sam dosta komentara ovde, i iskreno, ovakve komentare sam očekivao u Beogradu, a ne u Novom Sadu, koji je po tradiciji biciklistički grad.

    Da li su vaše dede i babe nosile reflektujuće prsluke i kacige, a provodili su čitav život na biciklu? Promenilo se to što su došli automobili, i umesto da grad radi na tome da obezbedi biciklistima bezbednu infrastrukturu, država se dosetila da nam pomogne u našoj "bezbednosti".

    Nekoliko pitanja za sve one koji ovde komentarišu kako su biciklisti nedogovorni, jer je to za "naše dobro".

    1. Zašto MUP ne kontroliše ćešće osvetljenost biciklista, kada je ona po celoj Srbiji manja od 10%. Koliko sam video u komentarima, većina koristi argument kako su biciklisti neosvetljeni , pa im treba uvesti prsluke. Pa obavezna svetla po zakonu već postoje! Nije li poenta poštovati postojeći zakon? Da je MUP-u stalo do naše bezbednosti, sproveo bi postojeći zakon.

    2. Dajte mi dokaz (ne anegdotu tipa "nisam video biciklistu na Futoškom putu, nije imao svetlo, da je imao prsluk video bih ga" ), već studijski dokaz, analizu, istraživanje koje nedvosmisleno dokazuje da će već osvetljenom biciklisti prsluk povećati bezbednost. Nas nekoliko iz Šapca, Novog Sada, Beograda i Niša je po internetu tražilo takvu studiju mesecima i nismo je našli. Na naš upit MUP Srbije nam nije odgovorio, odnosno nije dao nikakve analize na kojima temelji obavezu koju planira da uvede. Dakle, svi koji su ovde pomenuli BEZBEDOST, molim da argumentuju podacima.
  • www

    29.10.2016 20:13
    ja neću prsluk jer znam da će mi biti veliki
  • saramakas

    29.10.2016 13:27
    Smeta im bas to sto ce biti vidljiviji, pa zbog toga nece moci da tuze i dobiju odstetu kada ih udari neko vozilo, a o sopstvenoj bezbednosti ni ne misle. Dok sam bio biciklista uvek sam se trudio da budem sto vidljiviji, sto prslukom sto kvalitetnim i jakim svetlima na bajsu, i uvek sam nosio kacigu i pre nego sto je zakon to zatrazio. Danasnjim biciklistima bih porucio da ne mogu i ne treba da ocekuju da drugi brinu o njihovoj bezbednosti, te da, ako vec zele da se poubijaju, izvole skociti s mosta po izboru jerbo se nama ostalima bas ne robija zbog vas samoubica!
  • ideja

    29.10.2016 12:55
    https://www.youtube.com/watch?v=CfWzeGlaFvI
  • Brus Vilis

    29.10.2016 12:53
    Vozači biciklova poput pešaka ne polažu nikakve testove za kretanje ulicama. Prema tome, jednako bi trebalo da budu tretirani i u ostalim propisima. Van naseljenih mesta i jedni i drugi s prslucima. U gradovima, ne. Uostalom, čemu služe semafori, svetlosna i zvučna signalizacija, kamere, policajci, ulična rasveta? Puno biciklista strada pa ćemo ih malo priteći kaznama? A ako puno gradjana bude opljačkano hoćemo li njih kažnjavati ili lopove?
  • /

    29.10.2016 09:11
    /
    ajd cik ubedite me da je katadiopter vidljiviji od prsluka

    e to je ubedjivanje nekoga u belo od crnoga. a, ako vas je toliko na broju onda je sigurno prisutna neka opasna supstanca u vazduhu ili vam je bombardovanje ozracilo mozak

    pa staza za biciklove nije modna pista, bicikli nije modni detalj
  • anonymous

    29.10.2016 03:02
    NE
    Sve sto treba za bicikliste je prednje i zadnje svetlo. Kakvi crni prsluci i kacige u drzavi u kojoj 65% ljudi vozi u pijanom stanju. Prsluci i kacige nece spreciti udese, vec izgradnja biciklistickih staza, a naravno ima se mesta za izgradnju staza. Grad bi mogao da gleda malo u buducnost, a i drzava. S obzirom da Novi Sad raste u visinu, gustina naseljenosti ce biti sve veca i veca, kao i broj biciklista i automobila. Zato treba sve vise biciklistickih staza, em zbog sigurnosti biciklista, em zbog povecanja broja biciklista i motornih vozila. Ja kao biciklista sam i dalje ljut na ljude koji vode ovaj grad zato sto ne vode racuna o buducim situacijama saobracaja. Takodje bi naglasio da bi policja trebala da vodi vise racuna o motorima koji jure biciklistickom stazom, sto je i zakonom zabranjeno. Postaju jako bezobrazni motoristi, tako da bi ja bi njima isekao vozacku za to i naplatio takvu kaznu da vise nikad ne bi vozili po biciklistickoj stazi.
  • Hm

    28.10.2016 23:38
    Da su ljudi navikli na uniforme - recimo đačke - ovo nikada ne bi postala tema. Veći je izazov biti liberalan i uredan, nego slobodan i eto tako - nikako.
  • Predrag

    28.10.2016 23:07
    Морате бити видљиви другим учесницима у саобраћају. Ако вас није брига за сопствену безбедност, не треба неко да вас робија. Морате испунити безбедносне стандарде. Мотоциклисти, такоће. То што се некоме свиђају бициклистичке панталоне , а не свиђа прслук, само је његов проблем. Коме се не свиђа, нека се склони са цесте. Не свиђа се ни мени појас у ауту па га користим.
  • :/

    28.10.2016 19:10
    I jos samo nesto, gledate sve iz svog ugla, urbanih novosadjana a zaboravljate da se zakon pise za celu Srbiju, i sve vukohebine koje u njoj postoje. Ko nije sluzio vojsku tesko moze da razume koliko smo svi mi koji kuckamo za kompom daleko iznad ogromne vecine, po standardu i obrazovanju, nazalost. I koliko ima krajeva u ovoj jadnoj zemlji gde je saobracajna kultura na ultra niskom nivou. Ali to je sad drugo pitanje - upravljanja zemljom u kojoj postoje velike civilizacijske razlike, ali o tome cemo da polemisemo na nekoj temi o republici Vojvodini i zasto je dobro da smo nezavisni. A ovde, razumite da je osnovni postulat u saobracaju - VIDETI I BITI VIDJEN. Zato je bitna osvetljenost.
  • ana

    28.10.2016 18:51
    sacekate jos malo da se radioktivni materijali razlazu svetlicemo svi . Kad svi budemo svetleli bice opsti haos da li od radijacije ili od prsluka.Onda ce da nadrljAju svi koji nisu fluorescentni
  • boban

    28.10.2016 17:46
    Ne živimo svi u velikim gradovima gde su sve ulice osvetljene i dobar deo pristupnih puteva. I zato biciklisti van naseljenih mesta, noću treba da nose te prsluke. Pa bezbroj puta se desilo kada imaš biciklistu ispred sebe a u susret ti dolazi neko sa dugim svetlima, pa nema šanse da ga vidiš. Ali da je sa prslukom, to je već druga priča.
  • Anon

    28.10.2016 17:40
    Uvođenje reflektujućih prsluka kao obaveze i u gradskim uslovima i van naselja može dovesti do toga da ljudi percipiraju biciklizam kao nekakvu opasnu aktivnost. Možda će neke ljude odgovoriti od korišćenja tog prevoznog sredstva"
    Iskreno mislim da će ljude od tog prevoznog sredstva pre odgovoriti to što svako malo neki biciklista podleti pod kamion, biva oboren na pešačkom itd.
    Ne bih da citiram ponovo, ali isto tako u zemljama evropske unije to nije neefikasno, već suvišno. Ljudi brinu o svom životu, ne teraju inat. U proseku smo daleko primitivniji od njih, tako da bi primitivi principi verovatno upalili.
    Upravo zbog tih udruženja i njihovog neuspeha da promene nešto, njihovi članovi se mahom bahate na ulicama. Time sebe predstavljaju u najgorem mogućem svetlu.
    Sutra kada budu odlučili da pooštre pravila kod motornih vozila (kao što imaju običaj), retko ko će se ovako oštro protiviti tome, kao što se biciklisti protive ovim novitetima.
    Shvatite da ste vi dužni da vodite računa o svom zdravlju, i da samo jedna greška može da bude kobna.
  • Bulevarac

    28.10.2016 17:03
    Zamene teza koliko hoces
    1. Dosta vremena sam proveo u zemljama koje se nabrajaju kao primer gde nije obavezna upotreba reflektujucih prsluka i reci cu vam da vecina biciklista u nocu po gradu (London, Amsterdam, Hamburg...) nosi reflektujuce prsluke (zbog moranja ili ne, ne znam, ali mi se cini da im je sigurnost na prvom mestu).
    2. Pesaci su u obavezi da nose reflektujuce prsluke nocu ukoliko se krecu po kolovozu, tako da su oni zapravo vec naterani, pa argument "svima isto" zapravo vama ne ide u korist.
    3. Umesto da fokusirate vase napore ka sto masovnijoj edukaciji biciklista i zalaganju za poboljsanje biciklisticke infrastrukture, vi kontrirate predlogu koji bi trebao da doprinese vasoj sigurnosti. Slazem se da treba pesake i bahate vozace proterati sa biciklistickih staza i tu imate moju podrsku, kao i sto se borite za omasovljenje broja biciklista. Ali desavalo mi se da na saobracajnicama gde postoje uredne biciklisticke staze (npr. Brace Ribnikar i Maksima Gorkog) vidim bicikliste koji voze po sredini srednje trake. Trebalo bi i protiv takvih da podignete glas.
    4. Zasto biciklisti oduzimaju pravo prolaza pesacima na biciklistickim stazama ispred pesackih prelaza? Da li ste za to da, zarad zastite pesaka i na biciklistickim stazama bude obelezi pesacki prelaz, gde bi biciklisti morali da ustupe prvenstvo prolaza (tako nesto postoji npr. u Hagu)?

    Na kraju, bitna je saobracajna kultura, sve represivne mere su dzaba bez nje...
  • brka

    28.10.2016 16:55
    gro a mo save a bro
    Obaveza nosenje prsluka je debilana veca nego eksluzivna kutija za prvu pomoc! Ne znam kom liku, i njegovom kumu sa 100k prsuka na lageru, je to palo na pamet ali je cini se za Darvinovu nagradu!
    Bezbednost biciklista velikom delom zavisi od vozaca kola, kamiona i buseva, dosta je jednostavno videti da fokus treba da bude na obrazovanju vozaca. Naravno biciklisti treba da se ponasaju kao ravnopravni ucesnisi u saobracaju sa sve svetlima i signalizacijom.

    Bicikli je prevozno sredstvno. Ja vecinu dana prepedalim 30+km, ne zagadjujem, pravim minimalan rizik ostalima na putu i ne unistavam put, a placam za njega isto koliko i onaj sto vozi auto, + placam redovne dazbine na automobile.

    Po evropi prave bajk super staze tako sto preurede po jednu voznu traku bulevara samo za bicikliste, koji se onda osecaju sigurnije i sve vise skacu na biciklove da idu posao/kuca. Vozaci dobijaju jasan signal da su biciklisti bitni, postuju ih. Dobro ovakve stvari se ne dogode na precac ali je bitan smer putovanja, pa sticemo...

    Nazalost nas smer putovanja sa ovim predlogom je da se bicikli ucini manje atraktivan i da se biciklisti smanji vrednost.

    Novi Sad je idealan za bajk! Ovi nasi lopovi u vladama ne treba nista ni da smisljaju, samo kopiraju model koji radi. Al dobro, mozda kad neki kum dobije eksluzivu da pravi bajk staze i prodaje opremu...
    Kaciga Srbije vas stiti od razmisljanja, prsluk uniformise, kutija prve pomoci leci! Glasajte SNP, Liga, Savez, Republikanci, Demokrati, Nacionalist
  • :/

    28.10.2016 15:55
    Neko vec rece da je vecina komentara retardirano. Ja primecujem da, kao i obicno, svi komentarisu samo iz SVOG ugla, umesto da se malo postave sa strane i da budu objektivni.
    Ovi "urbani" fancy biciklisti su iz svog ugla naravno u pravu. Ko ce da se smara sa prslukom na 40+ stepeni npr? Ali zaboravljaju koliko na prigradskim puteljcima ima "nindza" biciklista (u tamnoj odeci, bez ijedne reflektujuce tackice na bajsu a o svetlima da i ne govorim) - koji kao da se trude da ih neko sto pre oduva autom ili sleperom. Idite kolima malo do Veternika, Kaća ili bar do Adica. Zelim svakome da dozivi nocu jedan takav blizak susret pa ce (nadam se) promeniti misljenje.
  • Perica

    28.10.2016 15:35
    EVROPSKO
    Jel to Drugarica sa slike,pozdravlja kritičnu masu!?
  • Brus Vilis

    28.10.2016 15:31
    Aj' u 5 banki da polovina od ukupnog broja poslanika ne ume ni da vozi bicikli.
  • biciklista satelit

    28.10.2016 15:19
    Onda se i mi zalažemo za zakonsku blokadu svih motornih vozila na 120kmh, uvođenje senzora alkoholnih isparivanja u vozila, senzora za detekciju korišćenja mobilnog telefona, kao i senzora koji zapisuje nekorišćenje migavaca. Kazna za gašenje blokade i tih senzora 120.000 din i oduzimanje dozvole na 6 meseci. Jel ima smisla?
  • krali mi bajkove 4x

    28.10.2016 14:17
    @....
    Čemu toliko dranje? Svetlo danas svi nose u džepu, u suprotnom ti ga ukradu.
    Ajd da i pešaci moraju da nose fluorescentne prsluke. Dečja kolica da imaju farove napred i nazad. Pešaci da koriste aplikaciju kojom će signalizirati kojim skretati. U EU su biciklisti zakon, a ne da zakon kinji njih.
  • Novosadista

    28.10.2016 14:05
    Prsluk
    Jel vozio neko leti bicikl po gradu? Ja bih dao ovima sto donose taj zakon da provozaju krug oko Novog Sada sa prslucima na 40 stepeni. Prsluk treba van grada, i svako ko cesto vozi na otvorenom putu to zna. Po gradu je van pameti. Uostalom, nek uvedu, ko me stigne, njemu cu i da platim, al taj ce za 6000 dobrano da se provoza.
  • Lala

    28.10.2016 14:02
    Pošto dolaze novogodišnji praznici i biće velika i povoljna ponuda dekorativne rasvete predlažem da umesto jelke uz malu modifikaciju naponskog konektora istu okacimo na sebe i dvotockaša kako bi olakšali uočljivost drugim učesnicima u saobraćaju
  • Patak

    28.10.2016 13:49
    Novi zakon za bicikliste
    Clan 1: Biciklista mora da ima bradu najmanje u duzini obima svoje podlaktice, da bude negovana, a u slucaju sedih dlaka ili prekoracene duzine, mora pod hitno na sisanje i/ili satiranje.
    Clan 2: Ako zena hoce da vozi bicikl, mora da ima zalepljenu vestacku bradu sa karakteristikama opisanih u Clanu.1.
    Clan 3.: Deca moraju da imaju zaleplenu vestacku bradu, ali samo kada nisu u pratnji odraslih sa bradama, kada mogu da nose i zalepljene kartonske brkove, ako preferiraju.
    Clan.4: Nepostovanje ovih odluka uzrokovace oduzimanje casti biciklisti uhvacenom u ovom teskom krivicnom prestupu, i to od strane ovlastenog lica, na licu mesta. I bukvica mora biti ocitana direktno u lice prestupnika, sa obaveznim prisustvom barem dva svedoka i najvise 12.584391001 slucajnih prolaznika.
  • semafor

    28.10.2016 12:47
    Obavezno prsluci i kaciga, a i polaganje vozackog ispita za biciklove treba definitivno uvesti, i sve to zarad njihove bezbednosti.
  • Terješkova

    28.10.2016 12:46
    Prsluci glupost
    Mogli bi onda i rezervni točak da imaju i nose sa sobom!!!!
  • NS

    28.10.2016 12:24
    DANAS !!!!!
    danas cu na kriticnoj masi JAVNO PROZVATI sve koji nemaju prednje i zadnje svetlo da im se Z A B R A N I ucestvovanje u voznji !!!!! naravno, kao ucesnik! nisam ja neki tajni agent i placenik!

    e bas cu sranje da napravim ali je i meni kao biciklisti dosta seratora koji jedno pricaju , drugo misle a trece rade !!!!!

    pre toga cu svakog novinara da upozorim sta cu da uradim! da imamo crno na belo! drzte se!
  • ....

    28.10.2016 12:20
    ....
    Danas cu da vozim kriticnu masu.. NEMAM nista protiv da nosim prsluk. U cemu je problem?
    Odvratice bicikliste od voznje...mosh mislit......KOJE? Pa vise od 50% NIJE UOPSTE OSVETLJENO, ajde da se ne zajebavamo vise sa tim, jel moze!!!!

    Na prosloj kriticnoj koja je zavrsila po danu i tokom koje je podeljeno 100 kompleta svetla, VISE OD POLOVINE OD 370 BICIKLISTA NIJE BILO OSVETLJENO!!!!! Ja gledao svojim ocima, nema neko da me ubedjuje u suprotno . Ni Marko iz Inicijative niti bilo ko drugi.

    A vi....Kome da naplatite 6000 dinara? Pa ubijte nas bolje ! Banana zakoni u banana drzavi!!!!



    Ne da im svetla nisu gorela jer je bio dan, nego ih N E M A J U !!!!!!
  • циклофрик

    28.10.2016 11:57
    Нисмо против прслука као вида заштите, већ против наметања обавезе да сви носе прслуке. Прслук као и кацигу треба оставити на бициклисти да одлучи дал ће да их носи. Оваква наметања су у другим земљама показала да је опао број бициклиста, а само велики број бициклиста може да повећа безбедност јер су свеприсутни у саобраћају и возачи моторних возила их онда увек очекују.
    Овако изгледа шпиц саобраћаја у Данској. https://www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
    Бициклисти су лепо изнели предлоге за нови закон и то само предлоге који су се показали позивиним за развој бициклизма у другим држава,а држава неће да их слуша. Изгледа да некоме не одговара да се повећа број бициклиста, јер бициклисти не плаћају гориво, регистрацију, путарину и остало од којег ова јадна држава живи...
    Екологија и здравље народа је овој држави на последњем месту!
  • PROSTO

    28.10.2016 11:44
    TREBA
    Boze pomozi im neznaju sta hoce jer mi nije jasno zasto toliko frke oko nosenja prsluka kad su uocljiviji i sigurniji i vozacima auta i pesacima.A onim ludama koji traze da i pesaci nose prsluke poruka da bi pesaci morali na trotoaru biti sigurni i id vozaca i biciklista.Jadno je udruzenje koje se buni protiv sigurnosti svojih clanova ako ih uopste ima.
  • NS

    28.10.2016 11:42
    Vidljivost?
    Teško da je prsluk vidljiviji od svetla. Znači samo sprovesti već propisano - obavezna upotreba svetla! Nisu nama zakoni toliko loši koliko njihovo konstantno sprovođenje.
  • lolo

    28.10.2016 11:32
    Smarate sa pricom vozaci vs biciklisti vs pesaci. Pravite razliku izmedju prevoznog sredstva, a ne izmedju ljudi koji su vaspitani ili ne, meni je to malo debilno. Nije vazno sta ko vozi, vec kako. Ne mozete reci svi vozaci su ovakvi, svi biciklisti onakvi, svi pesaci takvi. To je glupo i bolesno. Treba napraviti jasnu razliku izmedju onoga sto je legalno i onoga sto nije i uvek stati na stranu vaspitanih i onih koji prijavljuju debile jer ne voze kako treba. Tek tada ce biti sve bolje. A ovo sto ja citam u komentarima je blago receno retardirano.
  • steva

    28.10.2016 11:18
    Da li
    Da li ima neko ko ume da razmišlja i da smisli da ako već treba da se poboljša vidljivost dvotočkaša ,a treba.Uvede obavezu da na dvotočkašu ili biciklisti bude određena površina svetloodbojne boje i rei lepo sve naše i vaše probleme.Svetloodbojna površina mopže biti u katadiopterima,odeći boji dvotočkaša.... samo treba znati iole tehnike i tehnologije.
  • Biciklista

    28.10.2016 11:17
    Univerzalac
    Takođe bi pešaci a pogotovo roditelji sa decom u kolicima mogli da nauče da se ne kreću po stazama za bicikle.....i da na prelazima takođe ostave slobodnim trag za bicikle. Biciklisti se kreću trotoarom, gde je to glupa arhitektura predvidela deo pored staze za pešake. To je največći idiotizam, ali ako je na putu zabranjeno određenim deonicama kretanje bicikla onda smo prinuđeni da se koristimo predviđenim delom pored staze za pešake. Takođe dragi pešaci, kada izlaze iz autobusa, trebali bi biti pažljiviji a ne kao muva bez glave da prelaze preko staze za bicikle koja je između busa i trotoara...malo vežbe za vrat pogledati desno-levo nije na odmet.
  • Perica

    28.10.2016 11:03
    #####
    Hoćemo,Firmirane prsluke!?
    I samo noču da su obavezni!?
  • tamiga

    28.10.2016 11:02
    A zašto i pešaci koji su učesnici u saobraćaju ne nose prsluke da ih mi biciklisti i vozači motornih vozila lakše uočimo?A i zašto motorna vozila ne bi bila ofarbana u fluorescentne farbe da bi bila uočljivija?Dakle ili svi ili niko.
  • MINION

    28.10.2016 10:59
    Ajde da i svi pešaci nose prsluke, razume se da su učesnici u saobraćaju čim pređu prvi pešački, pa da budemo ko Minioni.....tako slatko!
  • lila

    28.10.2016 10:50
    U gradu NS, biciklisti su fino odvojeni od kolovoza i pesaka, i slazem se da tu netreba da ih nose
    Ali sresti biciklistu na Fruskoj gori, ili Regionalnom putu M97, gde su deo veoma prometnog i teretnog saobraćaja. Naravno da bi ih bilo lakše uočiti i bi bilo dobro zbog njih da ih stave.
  • Superstar

    28.10.2016 10:30
    Kao vozač, biciklista i pešak mogu da kažem da su prsluci u gradu glupost, ali van naselja pogotovo noću su neophodni jer sam nebrojeni broj puta u zadnji trenutak izbegao biskliste koji su bili bez svetla, katadioptera i uvek u nekoj tamnoj odeći kao da hoće da ih neko udari. Nažalost ovaj zakon kao i većina zakona u ovoj zemlji će služiti kao represivna mera da bi se uzimale pare, a ne da bi se povećala bezbednost biciklista i sprečile nesreće.
  • ser

    28.10.2016 10:26
    ajd ne ...
    Ej prsluk košta ko paklo cigara a više je koristan nego štetan , šta ima da vam smeta . MORA AIGUES
  • Millos

    28.10.2016 10:20
    A kaciga
    Mislim da treba ostaviti malo slobode. Tipa ako hoce da nose ikea kabanice ili jakne sa katadiopterima ili one biciklisticke majce sa katadiopterima. Treba shaviti ovo kao priliku da se pokrene moda reflektujuce opreme, a ne kao uniformisanje u tupave prsluke.
    Inace vec nosim prsluk i bez da mi neko kaze, posto me je dva puta pokupio auto.
  • Zanovetalo

    28.10.2016 10:15
    Dragin biciklistima bih porucio da prestanu da voze po trotoaru, Bulevar im je omiljena destinacija za te egzibicije. Takodje bi bilo lepo da nauci ste je to pesacki prelaz i da treba da stanu pesaku na njemu, a ne bi bilo na odmet i da se ne zalecu kada vide zeleno na pesackom, kao i da kada prelaze ulicu, predju je upotpunosti, a ne da odjednom skrenu i ukljuce se u raskrsnicu izmedju kola.
  • /

    28.10.2016 10:13
    /
    a da neko pogleda ilustraciju?
  • NSAD - 74

    28.10.2016 10:09
    Koliko me je samo nerviralo što u po bela dana moram da imam upaljena svetla na kolima, platio kaznu dva puta i sad svetla gore imam osećaj i kad spavam. Verovatno je to 20 puta gluplje od nošenja prsluka pa IPAK MORA. Nosiće i biciklisti prsluke samo tako, čim počnu da ih klepaju po džepu a nadam se da će odmah početi.
  • ana

    28.10.2016 10:01
    sa vozacima na biciklu nemam problema sem bas ako je neki kreten a tu ni slem ne pomaze .U NS je dosta biciklistickih staza problem je na otvorenom medju gradovima gde su brzine vece i manje prostora uza bicikle.
    Ne traziti smao jos koji povod za kaznjavanje kad bi vlast znala kako je narodu pun kufer sve bi dobro izvagala.
    Ziveli smo i pre EU i to dobro i bolje nego oni sada . Korsitimo ta iskustva.Do nesreca dolazi i zato sto su ljudi psihicki rastrojeni i neprisutni, Mediji imaju duznost da nas psihicki rashebavaju.
  • Drum

    28.10.2016 09:57
    Njima ništa ne odgovara...

    I sam vozim bicikl, ali ne slažem se sa udruženjima. Jer vozim i auto.
    Često ta svetla na biciklim nisu vidiljva iz više razloga.
    Koliko puta sam vide da to svetlo samo žiži i vidiš ga tek na 20 m, što na otvorenom putu gde je brzina 80 km/h, poprilično kasno.
    Drugo, nekada budem zaslepljen vozilom iz suprotnog smera, pa ne vidim skoro ništa ispred sebe.

    Mnogo je uočljivije nešto što je veličina 40 x 50 cm nego nešto 5 x 2 cm!

    Da je tako malo svetlo dovoljno, onda bi i na autima svetla bila 5 x 2 cm.
  • ana

    28.10.2016 09:56
    Verovatno proporcionalno stradaju i pesaci. znaci da bi trebalo i oni da nose prsluke. Vozaci na prsluke reaguju samo azto sto misle da je policija.
    Mozda neku fluoredcentnu traku oko glave ili na rukavu
  • Detelinara Boy

    28.10.2016 09:41
    Prsluci DA
    Ja nosim prsluk, ali samo nocu i mislim da je to sjajna stvar za sve bicikliste, posto zaista stiti na neki nacin od bahatih ucesnika u saobracaju. Nocu da, ali po danu svakako ne treba. Imate prsluka kod Kineza po 150 din, tako da nije skupo, ali je korisno.
  • /

    28.10.2016 09:38
    /
    ajd procitajte cemu se bunite i koji su razlozi.
    ti prsluci su tanki. stanu u bumper telefona

    ko vas tera da vozite bicikli?
    pa slobodno idite pesice ili busom. moz misliti

    a sve te staze su obaveza pridruzivanja i medjunarodnih obaveza. bice svaka namestena kat-tad
    smislite se cemu glumatanje oko toga i namestanje zasluga
  • Nenad

    28.10.2016 09:28
    Uvek se uvode nove obaveze koje teraju gradjane na trosak, teraju ih da kupuju stvari i time se potraznja u ovom slucaju prsluka poveca i kao posledica toga cena im poraste a neko lepo zaradi...ko zna mozda brat od tetke tog ministra prodaje prsluke pa imaju dil.

    Moronski je traziti od ljudi prsluke i reci kako je to za bezbednost...pa jbn prvo nek naprave svuda u gradu biciklisticke staze...o pa teze malo jer to udara po budzetu grada, odakle para za to...
  • Ns

    28.10.2016 09:22
    NS
    Upravo tako, neki praznoglavci se bave pisanjem zakona i uopste nemaju pojma o tematici. Prsluk ce ljude destimulisati da voze bicikl i to je istina!!!. Sta fali obaveznom osvetljenju i koji vi ljudi imate problem sa samim sobom. Bolje ofarbajte traku preko mosta slobode da pocnemo da licimo na grad kulture! Ljudi nisu u stanju da kupe onaj kineski par svetala za 300 din kod kineza i zato ih treba kazniti, to se slazem! ALi prsluk je cista glupost, ofarbajte i kola tim bojama da budemo totalni maloumnici
  • Bio nekad Srbin

    28.10.2016 09:07
    harač
    Kod nas je uvek u pitanju kažnjavanje, sve ostalo je zakonodavcu krajnje nebitno.
    Gomila glupih, nakaradnih zakona se donosi...uz obavezno velike novčane kazne.
  • Sat

    28.10.2016 09:07
    Ma nosiću im prsluk ali juče! Imam svetla na biciklu i ko želi videće me a ko ne želi neka me udari pa lepo na sud. Do sada sam imao dve takve situacije i lepo sam ih odrao. A to što se duž futoške i jevrejske ulice automobili parkiraju na sred pešačkih i biciklističkih staza? Da ne bude zabrane po celom gradu ima bahatih vozača, a policija mi se smeje kada ih zovem da uklone vozilo a svaki pout ih zovem makar da ih smaram, o parking servisu da ne pričam oni dok dođu na posao negde oko podne pa dok upale vozila pa lagano. Nikada u životu nisam video da parking servis uklanja nepropisno parkirano vozilo sa biciklističke staze a svaki dan vozim bicikli do posla i nazad evo već 20 godina. A vi narode plaćajte policiju i javna preduzeća koja ne rade apsolutno ništa, i ćitite i trpite. Najpametnije je nositi mali pendrek u ruksaku dok voziš bicikli, tako se najbolje rešavaju nastali problemi u saobraćaju u ovoj raspaloj državi i ovom raspalom gradu.
  • Biciklista

    28.10.2016 09:04
    Ne brinite
    Ako SVE biciklisticke staze budu RAVNE( bez rupa ili podignute od korenja stabala).Ako budu dovoljno siroke da sa obe strane ulice moze da se ide u oba pravca biciklom . I AKO nam sklonite motore bilo koje velicine i snage sa BICIKLISTICKIH staza (ZAKONOM da nista sto ima motor ne moze na biciklisticku stazu a da policija cesce kaznjava iste).... onda ne morate da brinete. Buduci da tim stazama idu onda samo BICIKLISTI nema potrebe za prslucima. Jedino ako biciklista ide van grada gde nema biciklistickuh staza nocu,prsluk bi bio od koristi.
    Hvala!
  • Vozi Miško

    28.10.2016 08:55
    Prsluci im smetaju a tipkanje telefona i muzika na slušalicama ne.Ko su uopšte oni da se nešto pitaju.Voze kao furije, a svaki drugi nema svetlo.Pametniji su kada ćute.Da li država pita vozače za uvođenje nekog pravila?...
  • Sofronije

    28.10.2016 08:54
    Zato što biciklisti mnogo vole da lete. Po putu. Oni su pametniji od saobraćajaca koji nose prsluke, od građevinskih radnika putara, od pešaka koji hodaju seoskim putevima noću...
    U stvari, danas su biciklisti novi "Hell's Angels".
    U stvari, možda ta njihova odluka simbolizuije otpor najnovijem režimu koji je doneo tu odluku?
  • DS

    28.10.2016 08:49
    Ma daaajjj...
    Zasto oko svega pravimo takvu buku???

    1. Bezobrazno je velika kazna za ne nosenje obavezne opreme dok se vozi bicikl
    2. Novi Sad i dalje nije obezbedio sigurne trase za bicikliste.
    Ja zivim na Podbari, i od kraja Kosovke ulice do centra i pesacke zone, samo molim Boga da me neko ne zvekne dok sam na bajsu. Kada dodjem do pesacke zone a treba da stignem do poslasticarnice Carigrad, preko puta Izvrsnog veca - kojim putem da idem? A da ne smetam pesacima i ne brinem da li ce da me kazne sto vozim pesackom zonom???
    3. Da idem preko ulice Marka Miljanova i preko keja, idem okolo naokolo, kao automobil - a sta ce mi onda bajs kojim mogu da stignem brze precicama???
    4. Nosenje prsluka je odlicna preporuka. I svako ko iole malo brine o sebi bi obukao ili drecavi prsluk ili kao ja, najcesce crveni duks, jer me tako lakse zapaze u saobracaju...
    5. Renovirali su ulice oko Riblje pijace, i opet nisu sproveli do kraja projekat da obezbede biciklistima u oba smera prohodnost i prema keju i upravno prema centru.
    6. Svakodnevno vidjam vozace motornih vozila, posebno automobila (i ja sam vozac), kako krse saobracajne propise (zaustavljaju se u samoj raskrsnici, razgovaraju mobilnim pri samom skretanju na raskrsnici, parkiraju nepropisno, ne koriste signalizaciju,...), ali naravno, mnogooogo je lakse navatati i zaustaviti pesaka ili biciklistu, i njega kaznici....
    7. Kod bioskopa Arena/Cineplex, je navodno zabranjeno zaustavljanje, a nikada nemas slobodno za parkiranje. Ali tamo bas obozav
  • Vladimir

    28.10.2016 08:48
    prsluk
    Upravo sam se zamislio da nosim prsluk dok vozim bajs do posla u centru...evo ne ide mi se, ici cu busom...prvi odustajem.
    Van naselja ok. Ali u gradu, necu, i necu voziti bajs ako jos i prsluk treba da nosim.
  • Robert

    28.10.2016 08:43
    Ma...
    Ma da...sto ne povedu racune o stazama za biciklove i dripcima sto parkiraju po njima ,jer nedajboze da pomeri guzicu peske vise nego sto treba,pa parkira malo dalje.Bice komplikovanije sesti na bicikli,odvesti dete u vrtic,otici do posla itd.Dok se naoruzas sa svim pratecim elementima za voznju bicikla od 20min,dodje ti da poludis.A opet,kako god da okrenes,biciklista je kriv za sve u saobracaju!Em planiras kako i kuda da vozis posto staza nema kako treba,em stalno pazis da te neko ne pogazi ili da ti nekoga ne udaris.Opsta kultura u saobracaju je ravna nuli.Ovaj sa kolima misli da ima prednost jer je jaci i brzi,pesak misli da je uredu da se seta stazom za bicikli i da izlece,pa i da se ne pomeri,jer ON je pesak.Na sve to,divljaci na motorima i skuterima po stazama.Ja sam za toleranciju i sve moze lepo ali da bas svaki dan nesto od navedenog mora da se desi...Tako da,zdaba nam i prsluci kada nemamo ni neke uslove za bezbednu voznju!
  • Пекос

    28.10.2016 08:40
    Може?
    Бицоклиста сам од своје 6-е године, значи 53 године стажа на бициклу.
    Зашто да не прслуци, АЛИ ОНДА ТРЕБА НАТЕРАТИ И ПЕШАКЕ ДА ИХ НОСЕ, ради безбедности !!!
  • Ivan

    28.10.2016 08:36
    @NSBI
    Može li se sakupljanjem potpisa npr. sprečiti donošenje ovakvog zakona?
    Čisto da zakonodavac vidi koliko je ljudi protiv toga...
  • Novosadista

    28.10.2016 08:33
    Ovde je...
    ...pre u pitanju punjenje budžeta na osnovu kazni, nego bezbednost biciklista.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna